Acte inaugural del curs de Càritas Diocesana de Barcelona, 17 octubre 2022

Arxiprestat Santa Coloma de Gramenet, Càritas

Acte inaugural del curs de Càritas Diocesana de Barcelona, 17 octubre 2022

La saviesa dels marges: es pot fer teologia des de les perifèries existencials?

Amb aquest suggerent i interpel.lador lema ens hem trobat a les 17h la seminari diocesà de Barcelona on hem estat acollits amb un pica pica per saludar-nos i compartir.

Després d ela pregària inicial animada per Josep Matías amb el text del bon samarità el Jaume ens ha fet uns flaixos de les propostes formatives per aquest curs: formació ne el Projecte  Unica, 12è cicle de reflexions entorn el compromís social i el reforç dels valors institucionals i identitari.

Acte seguit ha presentat a Sergio Massironi i Teresa Forcades que ens han fet trontollar per desvetllar des de la mirada dels marges, dels últims. L’Escolta incondicional i empàtica ens portarà a estar centrats en ells i com un grup de recerca de tots els continents han volgut identificar els temes a aprofundir. Cal despertar el desig de tothom de continuar construint ponts de diàleg amb els marges vivint en la autenticitat de l’ésser.

Acte seguit Eduard Sala, Toni Boix, Yolanda i Sandra han donat els seus testimonis d’aquest procés d’escolta.

I a les 19.30 Salvador Busquets ens presentava els reptes per aquest nou curs.

Som-hi a continuar construint i somiant un món sense perifèries!! Gràcies Pura i Maria Jesús per fer present la nostra Càritas Arxiprestal!!!

si en voleu saber més sobre la conferència “de la saviesa dels marges” aqui us deixo un enllaç on el podeu ampliar:  www.catalunyareligio.cat/ca/esglesia-presenta-resultats-enquesta-sinodal-500