El conseller Ramon Espadaler visita les nostres parròquies i comparteix una jornada de diàleg i compromís amb la ciutat

General, Parròquies Sant Joaquim i Sant Jaume

Aquest dilluns hem tingut l’alegria de rebre la visita del conseller de Justícia i Qualitat Democràtica de la Generalitat de Catalunya, Ramon Espadaler, en una jornada de trobada i coneixement mutu que ha permès compartir la vida de les nostres comunitats i la riquesa del treball que es desenvolupa a Santa Coloma de Gramenet.

La visita ha començat a la parròquia de Sant Jaume, on el conseller ha recorregut els diferents espais lloant el mural fet per Lester al temple i ha pogut conèixer de prop la vida quotidiana de la comunitat. Després, hem compartit un esmorzar i una conversa serena i sincera sobre la manera com vivim, les preocupacions que ens interpel·len, allò que ens il·lusiona i els horitzons cap als quals volem caminar.

Durant aquesta estona, Ramon Espadaler ha volgut destacar la tasca que fem en la lluita contra les desigualtats més profundes, així com l’aposta decidida per la interculturalitat i la convivència. També ha expressat el seu agraïment per la creativitat i les iniciatives innovadores que impulsem per acompanyar les persones i continuar construint una comunitat oberta, plural, diversa i profundament apassionada per Jesús i per la vida.

Posteriorment, ens hem traslladat a la parròquia de Sant Joaquim, on el conseller ha mostrat el seu interès per la realitat d’aquesta comunitat i ha manifestat la seva admiració tant pels espais com, sobretot, per la qualitat humana i el compromís de les persones que en formen part.

La jornada ha continuat amb una visita institucional a l’Ajuntament i als serveis judicials de la ciutat, on el conseller ha anunciat la proposta de creació d’una nova unitat judicial especialitzada en violència sobre la dona (VIDO), compartida entre Santa Coloma de Gramenet i Badalona, amb l’objectiu de reforçar l’atenció i la protecció de les víctimes.

Un dels moments més significatius del dia ha estat el dinar compartit amb representants de diverses confessions religioses presents a Santa Coloma de Gramenet. Hi han participat l’alcaldessa de la ciutat, juntament amb en Toni Suárez i Bàrbara Ferrer; representants de les comunitats musulmanes; Miguel Ángel i Agustí; el director general d’Afers Religiosos de la Generalitat, Ramon Bassas; membres de la comunitat evangèlica i de les esglésies pentecostals, a més del mateix conseller Ramon Espadaler. La trobada ha estat una magnífica expressió de la pluralitat religiosa de la ciutat i de la voluntat compartida de continuar treballant per la convivència, el respecte mutu i la construcció d’una societat cohesionada.

Agraïm sincerament al conseller Ramon Espadaler la seva proximitat, l’escolta atenta i el reconeixement expressat envers la tasca que tantes persones fan cada dia des de les nostres comunitats. Una jornada que ens encoratja a continuar sembrant esperança i fraternitat, al servei de les persones i del bé comú.

GRÀCIES CONSELLER per la teva proximitat, sensibilitat I mirada clara i esperançadora!

Comparteix per les xarxes socials

Notícies relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.
You need to agree with the terms to proceed